مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن جمهوری اسلامی ایران

رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن جمهوری اسلامی ایران رویه های حسابداری شرکت راه آهن حقوق و دستمزد شرکت راه آهن رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن ایران رویه های حسابداری و حقوق و…

مبانی نظری موارد فسخ نکاح از سوی زوج و زوجه در وضعیتهای سخت پزشکی

مبانی نظری موارد فسخ نکاح از سوی زوج و زوجه در وضعیتهای سخت پزشکی کلمات کلیدی : عیوب فسخ نکاح فسخ نکاح در فقه مبانی نظری فسخ نکاح فسخ نکاح در فقه امامیه فسخ نکاح در فقه اهل سنت فسخ…

مقاله روان درمانی خانواده

مقاله روان درمانی خانواده گروه درمانی خانواده درمانی روان درمانی خانواده دانلود مقاله روان درمانی خانواده ویژگی های سیستم خانواده مفاهیم خانواده درمانی بین نسلی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

پاورپوینت ارز و روش‌هاي تأمين مالي

پاورپوینت ارز و روش‌هاي تأمين مالي پاورپوینت ارز و روش‌هاي تأمين مالي تحقیق ارز و روش‌هاي تأمين مالي ارز و روش‌هاي تأمين مالي روش‌هاي تأمين مالي روش‌هاي پرداخت در تجارت بين‌الملل معاملات تهاتري خريد متقابل معامله جبراني معاملات باي بک…

ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه

ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه پایان نامه ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد شاخص های ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان عوامل کلیدی موفقیت ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی…

تحلیل شرایط لازم برای پذیرش مشروعیت دفاع

تحلیل شرایط لازم برای پذیرش مشروعیت دفاع دفاع مشروع دفاع مشروع در فقه پذیرش دفاع مشروع پذیرش مشروعیت دفاع دفاع مشروع قانون جدید دفاع مشروع در حقوق جزای ایران شرایط لازم برای پذیرش دفاع مشروع کار تحقیقی دفاع مشروع در…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی زناشویی 99 صفحه

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی زناشویی 99 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فرسودگی زناشویی مبانی نظری فرسودگی زناشویی پیشینه تحقیق فرسودگی زناشویی پیشینه داخلی فرسودگی زناشویی پیشینه خارجی فرسودگی زناشویی پیشینه پژوهش فرسودگی زناشویی پیشینه نظری…

ممنوعیت ازدواج با زن شوهردار و در عده

ممنوعیت ازدواج با زن شوهردار و در عده عده عقد طلاق مجازات حرمت ابدی زن شوهردار ممنوعیت ازدواج با زن شوهردار و در عده سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله…

بررسی سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی

بررسی سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی سوگیری تفسیر اضطراب اجتماعی سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی تعریف مفهومی سوگیری تفسیر تعریف عملیاتی سوگیری تفسیر تعدیل سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی تعامل سوگیری توجه و سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی مقاله سوگیری…

صور مختلف تسبیب در قانون مجازات اسلامی 1392

صور مختلف تسبیب در قانون مجازات اسلامی 1392 قاعده ی تسبیب مصادیق قاعده تسبیب قاعده ی اتلاف و تسبیب قاعده تسبیب در قانون مجازات اسلامی 1392 قاعده تسبیب در قانون مجازات اسلامی اجتماع سبب و مباشر در قانون مجازات اسلامی…

کارآفرینی در سازمان ها ، موانع آن و عوامل موثر بر ایجاد کارآفرینی

کارآفرینی در سازمان ها ، موانع آن و عوامل موثر بر ایجاد کارآفرینی پایان نامه کارآفرینی پایان نامه کارآفرینی سازمانی دانلود پایان نامه کارآفرینی پایان نامه در مورد کارآفرینی روحیه کارآفرینی سازمانی نظریه های کارآفرینی نظریه های کارآفرینی سازمانی تئوری…

پاورپوینت بررسی اثرات سيستمهاي اطلاعاتي بر سازمان

پاورپوینت بررسی اثرات سيستمهاي اطلاعاتي بر سازمان کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی اثرات سيستمهاي اطلاعاتي بر سازمان بررسی اثرات سيستمهاي اطلاعاتي بر سازمان اثرات سيستمهاي اطلاعاتي بر سازمان اثرات سيستمهاي اطلاعاتي بر سازمان اثرات ساختاري سيستمهاي اطلاعاتي بر سازمان اثرات…

پرسشنامه بلوغ حرفه ای شغلی کارکنان کریتز و همکاران

پرسشنامه بلوغ حرفه ای شغلی کارکنان کریتز و همکاران کلمات کلیدی : پرسشنامه بلوغ حرفه ای پرسشنامه بلوغ حرفه ای شغلی پرسشنامه بلوغ حرفه ای شغلی کارکنان پرسشنامه بلوغ حرفه ای کریتز و همکاران دانلود پرسشنامه بلوغ حرفه ای کریتز…

مبانی نظری ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان

مبانی نظری ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان کلمات کلیدی : مبانی نظری قصد خرید مبانی نظری تبلیغات موبایلی قصد خرید مصرف کننده قصد خرید در رفتار مصرف کننده پایان نامه قصد خرید مصرف کنندگان عوامل موثر برای…

ارزیابی تاثیر حاکمیت شرکتی بر توسعه و گسترش بازار سرمایه

ارزیابی تاثیر حاکمیت شرکتی بر توسعه و گسترش بازار سرمایه توسعه و گسترش بازار سرمایه پایان نامه توسعه بازار سرمایه پایان نامه حاکمیت شرکتی چارچوب نظری حاکمیت شرکتی حاکمیت شرکتی در ایران حاکمیت شرکتی و عملکرد مالی شرکت ها حاکمیت…

پرسشنامه استاندارد محقق ساخته سنجش عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان

پرسشنامه استاندارد محقق ساخته سنجش عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان پرسشنامه بهره وری سازمانی پرسشنامه استاندارد بهره وری سازمانی دانلود پرسشنامه بهره وری سازمانی پرسشنامه سنجش بهره وری سازمان پرسشنامه بهره وری در سازمان پرسشنامه محقق ساخته بهره…

جزوه تاریخ تحلیلی صدر اسلام

جزوه تاریخ تحلیلی صدر اسلام کلمات کلیدی : جزوه تاریخ تحلیلی صدر اسلام رفتن به سایت اصلی جزوه تاریخ تحلیلی صدر اسلام به تعداد 50 صفحه pdf پاسخ به 36 سوال تشریحی مهم مناسب جمع بندی و مرر سریع ایام…

بررسی انواع و دسته های مختلف اختلالات شخصیت

بررسی انواع و دسته های مختلف اختلالات شخصیت اختلال های شخصیت اختلالات شخصیت دسته الف a اختلالات شخصیت دسته ب B اختلالات شخصیت دسته ج c پایان نامه اختلال های شخصیت ویژگی های تشخیصی اختلال های شخصیت انواع اختلال های…

دانلود پرسشنامه کیفیت زندگی SF-36 ویرایش دوم 

دانلود پرسشنامه کیفیت زندگی SF-36 ویرایش دوم  کلمات کلیدی : پرسشنامه کیفیت زندگی پرسشنامه کیفیت زندگی SF-36 دانلود پرسشنامه کیفیت زندگی sf 36 تفسیر پرسشنامه کیفیت زندگی sf-36 روایی و پایایی پرسشنامه کیفیت زندگی sf 36 نحوه نمره گذاری پرسشنامه…

پاورپوینت امضای الکتریکی

پاورپوینت امضای الکتریکی پاورپوینت امضای الکتریکی امضای الکتریکی تحقیق امضای الکتریکی مقاله امضای الکتریکی مضای دیجیتالی در انواع کسب معرفی امضای دیجیتال دلایل استفاده از امضای دیجیتال فرق امضای دیجیتال با دستی پیاده سازی یک امضای دیجیتالی رفتن به سایت…

فرآیند بودجه بندی سرمایه ای با تاکید بر روشهای ارزیابی پروژه ها

فرآیند بودجه بندی سرمایه ای با تاکید بر روشهای ارزیابی پروژه ها فرآیند بودجه بندی سرمایه ای ارزیابی پروژه روشهای ارزیابی پروژه ارزیابی پروژه های سرمایه گذاری دانلود پاورپوینت فرآیند بودجه بندی سرمایه ای دانلود پاورپوینت ارزیابی پروژه دانلود پاورپوینت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ریسک اعتباری 116 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ریسک اعتباری 116 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ریسک اعتباری مبانی نظری ریسک اعتباری پیشینه تحقیق ریسک اعتباری پیشینه داخلی ریسک اعتباری پیشینه خارجی ریسک اعتباری پیشینه پژوهش ریسک اعتباری پیشینه نظری…

پرسشنامه اضطراب اجتماعی

پرسشنامه اضطراب اجتماعی پرسشنامه اضطراب اجتماعی پرسشنامه اضطراب اجتماعی کانور پرسشنامه اضطراب اجتماعی spin پرسشنامه برای اضطراب اجتماعی دانلود پرسشنامه اضطراب اجتماعی دانلود پرسشنامه اضطراب اجتماعی کودکان و نوجوانان دانلود پرسشنامه اضطراب اجتماعی کانور نمره گذاری پرسشنامه اضطراب اجتماعی کانور…

نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت خودکارآمدی کارآفرینانه

نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت خودکارآمدی کارآفرینانه کلمات کلیدی : فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی دانلود فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی کارآفرینی فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی کارآفرینانه فصل سوم پایان نامه…

مقاله ترجمه شده منو نوآورانه قراردادها برای هماهنگی زنجیره تأمین خرده فروشان با میانگین واریانس چندگانه

مقاله ترجمه شده منو نوآورانه قراردادها برای هماهنگی زنجیره تأمین خرده فروشان با میانگین واریانس چندگانه کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده مهندسی صنایع مقاله ترجمه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *