مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

بررسی رابطه‌ی حاکمیت شرکتی و ارزش افزوده‌ی اقتصادی در شرکت‌های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی رابطه‌ی حاکمیت شرکتی و ارزش افزوده‌ی اقتصادی در شرکت‌های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حاکمیت شرکتی ارزش افزوده‌ اقتصادی مالکیت نهادی تمرکز مالکیت رابطه‌ حاکمیت شرکتی و ارزش افزوده‌ی اقتصادی بررسی رابطه‌ حاکمیت شرکتی و ارزش…

تأثیر نظام اجتماعی و اقتصادی بر دوگانگی نهاد خلافت و سلطنت در دوره آل بویه

تأثیر نظام اجتماعی و اقتصادی بر دوگانگی نهاد خلافت و سلطنت در دوره آل بویه آل‌بویه یونانی گرایی نهضت ترجمه دوگانگی خلافت و سلطنت زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی دوگانگی نهاد خلافت در دوره آل بویه سیستم همکاری در فروش فایل…

نقش متغیرهای مالی بر مشارکت افراد در بازار سرمایه

نقش متغیرهای مالی بر مشارکت افراد در بازار سرمایه بازار سرمایه متغیرهای مالی توسعه اقتصادی ملی دانلود مقالات رشته اقتصاد نقش متغیرهای مالی بر مشارکت افراد در بازار سرمایه دانلود مقالات اقتصاد دانلود مقالات اقتصادی خرید مقالات اقتصاد رفتن به…

بررسی مسئله رسوب و فرسایش در حوزه آبریز نیروگاههای برق آبی جریانی

بررسی مسئله رسوب و فرسایش در حوزه آبریز نیروگاههای برق آبی جریانی فرسایش خاک رسوب كل تولید رسوب كلاس فرسایش بررسی مسئله رسوب و فرسایش در حوزه آبریز نیروگاههای برق آبی جریانی دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش موسیقی درمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش موسیقی درمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه موسیقی درمانی مبانی نظری موسیقی درمانی پیشینه تحقیق موسیقی درمانی پیشینه داخلی موسیقی درمانی پیشینه خارجی موسیقی درمانی پیشینه پژوهش موسیقی درمانی پیشینه نظری موسیقی درمانی…

افزایش بازدهی انرژی مصرفی شبکه های CRN با مخابرات مشارکتی

افزایش بازدهی انرژی مصرفی شبکه های CRN با مخابرات مشارکتی رادیوی شناختگر شبکه های عصبی شبکه های رادیو شناختی بیشینه گذردهی شبکه ثانویه دست به دست شدن فرکانسی افزایش بازدهی انرژی مصرفی شبکه های CRN با مخابرات مشارکتی افزایش راندمان…

بررسی نقوش گیاهی و حیوانی سفالینه های شوش

بررسی نقوش گیاهی و حیوانی سفالینه های شوش دانلود پایان نامه نقوش گیاهی دانلود پایان نامه نقوش حیوانی نقوش سفالینه های سیلک سفالینه های منقوش در ایران نقوش سفالینه های شوش تاریخچه سفالگری در ایران پایان نامه نقوش سفالینه های…

عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان

عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان رضایت شغلی رضایت شغلی کارکنان رضایت شغلی کارکنان دانشگاه رضایت شغلی در سازمان عوامل موثر بر رضایت شغلی در سازمان دانلود مقاله رضایت شغلی کارکنان دانشگاه عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان رفتن به…

پرسشنامه تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

پرسشنامه تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه ارزش ویژه برند مدل آکر پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند…

بررسی رفتار و عملکرد دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی در راه آهن تحت تاثیر بارهای وارده از قطار

بررسی رفتار و عملکرد دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی در راه آهن تحت تاثیر بارهای وارده از قطار بتن الیافی اسلب تراک دالهای بتنی الیاف فولادی بارهای وارده از قطار دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی عملکرد دالهای بتنی…

پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه باورهای معرفت شناختی پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر تفسیر پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر دانلود پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر(EQ)…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بازاریابی داخلی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بازاریابی داخلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی داخلی مبانی نظری بازاریابی داخلی پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی پیشینه داخلی بازاریابی داخلی پیشینه خارجی بازاریابی داخلی پیشینه پژوهش بازاریابی داخلی پیشینه نظری بازاریابی داخلی…

تحقیق آماده نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری

تحقیق آماده نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری دانلود تحقیق آماده با عنوان نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری مشاركت چیست مدیریت مشاركتی چیست…

شناسایی مفهوم مالکیت متزلزل، اوصاف، عوامل ایجاد و احکام آن

شناسایی مفهوم مالکیت متزلزل، اوصاف، عوامل ایجاد و احکام آن کلمات کلیدی : مالکیت متزلزل شناسایی مفهوم مالکیت متزلزل اوصاف مالکیت متزلزل عوامل ایجاد مالکیت متزلزل احکام مالکیت متزلزل مقاله در مورد مالکیت متزلزل تحقیق در مورد مالکیت متزلزل رفتن…

محاسبه قیمت تمام شده خدمات و فعالیتهای دانشگاه با هزینه یابی بر مبنای فعالیت

محاسبه قیمت تمام شده خدمات و فعالیتهای دانشگاه با هزینه یابی بر مبنای فعالیت نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت در دانشگاه قیمت تمام شده با هزینه یابی بر مبنای فعالیت قیمت تمام شده خدمات دانشگاه با هزینه یابی بر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احقاق حق جنسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احقاق حق جنسی مبانی نظری احقاق حق جنسی پیشینه احقاق حق جنسی دانلود مبانی نظری احقاق حق جنسی پیشینه تحقیق احقاق حق جنسی ادبیات نظری احقاق حق جنسی فصل دوم پایان نامه احقاق حق جنسی…

بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس

بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس هوش معنوی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس پایان نامه روانشناسی تعریف هوش دیدگاه…

پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی تألیف دکتر حسن خلجی

پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی تألیف دکتر حسن خلجی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی تألیف دکتر حسن خلجی پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی تألیف دکتر حسن خلجی پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی پیشینه داخلی نقدشوندگی پیشینه خارجی نقدشوندگی پیشینه پژوهش نقدشوندگی پیشینه نظری نقدشوندگی ادبیات نظری نقدشوندگی چارچوب نظری نقدشوندگی رفتن به…

معماری بومی و شرایط محیطی دریاچه گهر و بررسی پتانسیل آن برای ایجاد مجموعه گردشگری

معماری بومی و شرایط محیطی دریاچه گهر و بررسی پتانسیل آن برای ایجاد مجموعه گردشگری معماری بومی دریاچه گهر شرایط محیطی دریاچه گهر وضع گردشگری در ایران بررسی پتانسیل دریاچه گهر برای ایجاد مجموعه گردشگری معماری بومی و شرایط محیطی…

ابرازگری هیجانی و تشریح ابعاد و مولفه های هیجان

ابرازگری هیجانی و تشریح ابعاد و مولفه های هیجان کلمات کلیدی : ابعاد ابرازگری هیجانی سبک های ابرازگری هیجانی نظریه های ابرازگری هیجانی مولفه های ابرازگری هیجانی نظریه های ابرازگری هیجانی پایان نامه ابرازگری هیجانی ابعاد و مولفه های هیجان…

مبانی نظری سنجش مدیریت دانش در دانشگاه

مبانی نظری سنجش مدیریت دانش در دانشگاه مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری سنجش مدیریت دانش مبانی نظری سنجش مدیریت دانش در دانشگاه پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش در دانشگاه مبانی…

علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی

علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی ارتباط انگیزه یادگیری روش بحث گروهی روش ایفای نقش«نمایشی» یادگیری اكتشافی هدایت شده یا كاوشگری دانلود مقاله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری…

پروپوزال رابطه شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در سایت های کالاهای مصرفی

پروپوزال رابطه شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در سایت های کالاهای مصرفی کلمات کلیدی : پروپوزال شبکه های اجتماعی افزایش اعتماد خریداران اینترنتی عوامل موثر در رفتار مصرف کننده فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده رفتار خرید…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری صفات شخصیت

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری صفات شخصیت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه صفات شخصیت مبانی نظری صفات شخصیت پیشینه تحقیق صفات شخصیت پیشینه داخلی صفات شخصیت پیشینه خارجی صفات شخصیت پیشینه پژوهش صفات شخصیت پیشینه نظری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *